admin   25 listopada 2016   Możliwość komentowania została wyłączona
<!–more–>Różnego rodzaju gry terenowe cieszą się coraz większą popularnością wśród małych i dużych firm. Kadra menadżerska dostrzega bowiem spore zalety, jakie się odniesie przy organizacji takiego wydarzenia. Przeprowadzona w odpowiedni sposób gra znacznie może wzmocnić relacje między pracownikami, a dodatkowo poszerzyć kompetencje tak bardzo przydatne na dużej ilości stanowisk.
<br>
Niedawno temu z ogromnym rozmachem zorganizowana została przez znaną firmę farmaceutyczną gra szkoleniowa dla pracowników, jaką wielu uważa za największe wydarzenie tego typu. Uczestniczyli w niej bowiem wszyscy bez wyjątku pracownicy, co w sumie dało około 450 uczestników. Oprócz tego całością opiekowało się 35 trenerów, jacy ponosili odpowiedzialność za zajęcia z grupami zawodników.
<br>
Część z tego trenerskiego zespołu stanowiły osoby z firmy szkoleniowej, lecz dużą część kadra zatrudniona w firmie farmaceutycznej. Zostali oni zaproszeni dzień wcześniej do hotelu, w jakim wszystko było organizowane, i odbyli tam krótkie szkolenie. Tym sposobem bez większych problemów poradzili sobie z pracą z poszczególnymi grupami.
<br>
Jednym z ważniejszych trenerów był sam Prezes koncernu, który na co dzień jest doświadczonym alpinistą. Postanowił on wykorzystać swoje zainteresowania i pasję do tego, żeby na podstawie górskiej wyprawy dostarczyć słuchaczom dużo wiedzy w zakresie zarządzania zespołem ludzi, motywowania i rozwiązywania konfliktów. Tym samym nawiązał on do zagadnień pracy zespołowej, tak ważnej w praktycznie każdej firmie.
<br>
W czasie organizowanej gry uczestników podzielono na 25 grup, jakie przez określony okres czasu zajmowały się wyznaczonym planem. Najważniejszą część wspomnianej gry stanowiły długie na pół godziny eksperymenty, to znaczy nietypowe, wymagające nieszablonowego podejścia zadania, w których członkowie drużyn musieli się wykazać dużą dozą zaufania i komunikacji.
<br>
Wszystkie eksperymenty kończone były dostarczeniem grupie tak zwanych kart problemowych, z jakimi ta musiała się zapoznać. Podczas analizowania kart tak naprawdę uczestnicy oceniali własne zachowania przez pryzmat pięciu głównych kompetencji, co pozwoliło im się odnieść do swoich codziennych zajęć.